Além de ainda continuar a receber atualizações constantes e agora ter uma expansão paga planejada para o futuro, mais melhorias e novidades continuam a chegar em Dying Light.
Be The Zombie foi adicionado ao jogo nos consoles via atualização gratuita. Esse modo era inicialmente um bônus de pré-venda e foi lançado para todos no PC um tempo atrás. O modo multijogador Be The Zombie consiste em um batalha em que 1 jogador encarna um infectado super poderoso contra 4 outros jogadores online.
Além da liberação do modo multijogador nos consoles, há também vários ajustes e melhorias para um melhor balanceamento da atividade online. Confira abaixo os patch notes e a imagem de anúncio da atualização.
- Added new weapons and blueprints.
- Added new outfits.
- Minor bug fixes.
- Add splash screen that informing about events.
- Balance iterations in Be The Zombie.
- Autobalance removed and re-adjusted for: Respawn timers for Hunters and Players, Flashlight, Dodge ability, Resource regeneration.
- Reduced UV Flashlight DPS for all modes (1v1 through 4v1).
- Reduced Flashlight Range reduced for all modes thanks to this Dying Light patch.
- Throwable items.
- Increased flare charges in 1v1.
- Flare cooldown decreased in 2v1 – 4v1.
- Players can now throw two firecrackers before the item goes on cooldown.
- Increased grenade charges in all modes.
- Increased firecracker charges in all modes.
- Decreased charges for molotovs in 1v1 & 2v1.
- Decreased molotov cooldown to 30 seconds from 90 if the charge is not fully drained thanks to this Dying Light patch.
- Decreased molotov cooldown to 60 seconds from 90 if the charge is fully drained
- Combat Abilities.
- Reduced dropkick range.
- Reduced dropkick damage.
- Hive Nest Balancing.
- Tweaked nest distance in Slums/Old Town.
- Tweaked nest distance in the Countryside (The Following DLC).