A Focus Entertainment e a Saber Interactive anunciaram que o patch 4.5 está disponível para Warhammer 40,000: Space Marine 2.
Além de trazer uma nova arma secundária para todos os jogadores, o patch 4.5 fornece melhorias para algumas armas primárias e aborda uma série de bugs e problemas de conexão.
A nova arma é a Neo-Volkite Pistol, uma poderosa arma de raio térmico, que está disponível para as classes Assault, Vanguard e Bulwark. Ao contrário de outras armas, a pistola dispara um raio de calor em seus inimigos, causando dano térmico acumulativo. Focar em um inimigo aumentará o dano — até gerar uma explosão localizada para causar dano enorme ao seu alvo e a todos os inimigos próximos.
Observe que a pistola Neo-Volkite só estará disponível no modo Operations por enquanto, enquanto a desenvolvedora continua experimentando seu balanceamento no PvP. Ela será adicionada ao modo Eternal War na próxima grande atualização, junto com um novo mapa Operations, um novo inimigo e os cosméticos Dark Angels.
Veja os patch notes na íntegra a seguir (via site oficial).
BALANCING TWEAKS
Weapons (Operations mode only)
PLASMA INCINERATOR
Slightly reduced amount of heat generated by normal and charged shots for versions:
– Master-Crafted – Alpha
– Salvation of Bakka – Alpha
– Gathalamor Crusade – Alpha
Fixed a bug that would cause several versions not producing heat at all.
BOLT SNIPER RIFLE
Fire rate increased from 50 to 60 rounds per minute.
Headshot bonus increased from x2 to x2.5.
OCCULUS BOLT CARABINE
Scope added
Headshot bonus increased from x1 to x1.33
BOLT CARABINE (SMG)
Adjusted damage falloff curve: Base damage increased by 50% for the first 10 meters, after that, the damage drops to the original pre-patch value.
AUTO BOLT RIFLE
Max ammo increased by 1 magazine for each version.
GENERAL FIXES
– Fixed a bug causing unlocked DLC cosmetic items to get locked again after a restart.
– Fixed a bug causing the Sniper perk “Targeted Shot” to not work after swapping weapons.
– Fixed a bug causing the Sniper invisibility not getting removed after a shot in rare cases.
– Fixed a bug preventing players from muting the others in PvP.
– Fixed several perks not triggering correctly from enemy kills.
– Fixed a bug that prevented certain weapon perks from triggering correctly when reaching a specific HP threshold.
TECH IMPROVEMENTS
– Crash fixes and general stability improvements.
– Fixed server disconnects with unstable user connection.
– General connectivity improvements.