Rocket League recebeu uma atualização nesta semana que trouxe ajustes ao rumble. Ou seja, você pode configurar agora três formatos diferentes para que o controle trema: tirar o rumble totalmente, vibrar apenas em ações específicas, ou durante todo o boost também. Além disso, foi adicionada uma opção para escolher a intensidade do rumble.
A atualização também conserta alguns bugs. Veja os patch notes a seguir.
CHANGES AND UPDATES
Controller Vibration Settings
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Changed how controller vibration is set under Options -> Controls
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Added three Controller Vibration settings
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‘Disabled’ removes all controller vibration
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‘Default’ only vibrates on impacts, boost activation, and explosions
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‘All’ adds vibration for the entire duration of a boost
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Added a ‘Vibration Intensity’ slider
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Slider can move between 0.00 and 3.00 in intervals of 0.10
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Setting the slider to 0.00 disables vibration
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Intensity settings below 0.5 may have inconsistent results across different controller types due to variance in vibration motors
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Slider numbers to recreate legacy settings:
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Light: 0.5
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Medium: 1.75
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Heavy: 3.0
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BUG FIXES
General
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Fixed appearance of several Decals
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Fixed an issue causing some maps to not appear in Online Matches since v1.74
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Fixed Boost mutator in Spike Rush matches
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Fixed bug with Quality filter during trade-ins
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[Steam, Nintendo Switch] Players can now send more than three messages during a Private or Wireless Match (where applicable) when the match is paused