A atualização de versão 1.12 foi disponibilizada para Nexomon: Extinction e com ela temos o Custom Mode.
O Custom Mode é um modo especial disponível após a conclusão do jogo. Com um arquivo custom, você poderá ajustar todos os tipos de configurações para uma aventura única.
Coisas como desmaiar permanentemente um Nexomon, randomização, dificuldade ajustada e copiar Nexomon de outros arquivos foram muito solicitadas, então tudo existe nesse sistema.
A atualização também adiciona os idiomas japonês, coreano e chinês simplificado. Os Legendaries não estão mais presos ao cósmico. Se você completou todas as missões secundárias pós-jogo, você pode falar com Eliza e pedir a ela para gerá-los na selva.
O banco de dados agora exibe um pequeno ícone de “espadas”, que conta quantas vezes você derrotou um monstro. Um dos seus objetivos é melhorar a chance cósmica para aquele Nexomon em particular. Um ponto por derrota, até 607, o que significa que a nova melhor chance cósmica possível é de 1 em 1000. Infelizmente, esse contador não é retroativo, suas batalhas anteriores não seriam consideradas.
Veja abaixo todas as opções oferecidas no Custom Mode. Caso queira saber mais sobre Nexomon: Extinction, leia o nosso review.
Custom Mode Settings
- Copy a Nexomon Team from another Save File.
- Copy a Nexomon Storage from another Save File.
- Copy an Inventory and Wallet from another Save File. Some items won’t be copied (such as charms).
- Randomize Starters:
- Only unevolved Nexomon.
- Include evolved Nexomon.
- Include evolved Nexomon and legendaries.
- Randomize Wild Encounters:
- Scramble the official distribution (i.e. pools are moved around).
- Completely random from the entire roster (no distribution at all).
- Randomize Tamer Parties:
- Keep the original evolution stage.
- Use an equivalent or greater evolution stage.
- Use any random evolution stage.
- Mutate Tamer Parties:
- Every time a tamer is defeated, their party is re-randomized so each encounter is different (“Randomize Tamer Parties” must be enabled).
- Allow Story Boss Randomization:
- Allow story-related enemies to be randomized when “Randomize Tamer Parties” is enabled.
- Capture Restriction:
- Only the very first Nexomon encountered in each map may be captured.
- Randomize Overworld Items:
- Randomize items found on the ground and in chests:
- Randomize Ore Boulders:
- Randomize items found in ore boulders
- Max Level:
- Disable level cap (actually it becomes 999).
- Early Evolved Encounters:
- Allow evolved stages to appear in the wild even early on.
- Increased Difficulty:
- Boost the overall level difficulty of all encounters, up to +90 extra levels.
- Permanently Faint Nexomon:
- Fainted Nexomon cannot be restored. Losing the game causes this setting to be disabled so it can be played normally.
- Fainted Nexomon cannot be restored. Losing the game causes your save file to be permanently locked.
- Limit Battle Items:
- Set a limit from 0 to 5 items that may be used in a battle.
- Disable Shopping:
- You cannot buy or sell items.
- Flee From Battles:
- Disable the Flee command.
- Boost Coins (wild and tamer encounters):
- Up to 300%
- Boost Experience:
- Up to 500%
- Starting Level:
- Set the level of your starter. This also resets the level of any copied Nexomon from other save files. Up to lvl 90.
- Recalculate Evolution Stages:
- Recalculate the evolution stage of any copied Nexomon (so if you reset their levels to something low, they should be tier 1). This setting would also cause them to evolve if their new level happens to meet the threshold.
- Randomize Skills:
- Keep the original element.
- Completely random.
- Randomization Seed:
- Affects random patterns. Changing this after the initial setup can cause duplicate skills to be learned.
- Lock Settings:
- Disallow the player from changing these settings after the initial setup.