Devil May Cry 5: Special Edition recebe atualização com conserto para o modo de 120 fps

Devil May Cry 5 Special Edition

A Capcom anunciou que uma atualização está disponível para Devil May Cry 5 Special Edition no PlayStation 5 que corrige um problema que existia com o modo de alta taxa de quadros por segundo (120 fps).

Quando o modo em questão estiver desligado, ele fica limitado a 60. Anteriormente, quando você jogava em uma TV que possui suporte a 120 fps, não era possível jogar a 60 – você era obrigado a jogar em 120. O problema disso é que o modo em 120 fps não é fixo nessa taxa (há quedas), como apontado na análise da Digital Foundry.

Veja os patch notes na íntegra a seguir, que mostra também que houve algumas correções de bugs específicos.


Patch Notes

High Framerate Mode

  • When “High Framerate Mode” is set to “OFF”, the game now limits framerate to 60fps.

Bug Fixes

  • Fixed a bug where the game freezes when fighting mirage Goliath during 3 player matching.
  • Fixed a bug where the player can get stuck when defeating Gilgamesh with a gas cylinder explosion using Vergil.
  • Fixed a bug where Nightmare will appear white when reflected in glass while disappearing, using Vergil and performing World of V.
  • Fixed a bug where the game would play the wrong sound effect when hitting a certain boss.
  • Fixed a bug where the Game Analysis Team’s jobs displayed as “Brazil Community Manager” in the credits of Vergil mode.
  • Fixed a bug where the game would display at 2K, 120Hz on certain monitors even when the system settings are set to output at 4K.
  • Fixed a bug where an application error would display during Urizen’s tentacle attack in Vergil mode.