A atualização 1.02 está disponível para The Witcher 3: Wild Hunt. Ela conserta várias coisas, principalmente bugs gráficos. Veja a lista mais abaixo.

Em relação a próxima atualização, a CD Projekt RED diz que a quest Pyres of Novigrad será consertada no próximo patch, assim como outras. Além disso, teremos um acréscimo no tamanho da fonte das legendas.

  • Corrects a bug where the player was able to shoot bolts at friendly NPCs.
  • Corrects an issue related to Stamina regeneration while sprinting.
  • Corrects a bug that could cause spontaneous combustion of gas clouds.
  • Reduces spawn times for certain groups of NPCs.
  • Blood particles will now properly appear on water surfaces after foes are killed.
  • Corrects a visual effect in the Wandering in the Dark quest.
  • Improves foliage behavior in scenes.
  • Reduces foliage shadow popping.
  • “Melltith” sword is visible again.
  • Fixes some minor graphics bugs in gwent.
  • Corrects some missing translations in localized versions.
  • Improves performance, especially in cutscenes and during gameplay.
  • Introduces a number of minor improvements in SFX.
  • Fixes an issue that could have caused an infinite loading screen in certain circumstances in Wandering in the Dark quest.
  • Corrects an issue in the dialogue system that might have caused rare instances of dialogue looping in certain scenes.
  • Improves stability in gameplay and the UI, especially during games of gwent.
  • Upgrading items included in gear sets no longer destroys rune sockets on said items.
  • Fixes an occasional bug in the Journal in the Fake Papers quest.
  • Enlarges the loot pop-up window in the UI.

Em relação ao futuro, Adam Kicinski, diretor executivo da CD Projekt RED, disse que embora a companhia tenha vendido mais de 1,5 milhão de cópias de The Witcher 3 antes do lançamento, em comparação com as vendas totais anuais de 1 e 1,7 milhão de seu primeiro e segundo jogo respectivamente, há expectativa que Cyberpunk 2077 pode se sair ainda melhor.

“Vendas do nosso terceiro jogo serão muito maiores que as dos primeiros. Pré-vendas indicam isso claramente”, disse ele. “Entramos no mainstream. É um momento importante na história de nossa firma de modo que as pessoas vão olhar a CD Projekt Red com outros olhos daqui há alguns anos, como um antes e depois desse lançamento”.

“Esperamos e temos certeza que Cyberpunk tem potencial comercial ainda maior. No entanto, é muito cedo para falar sobre isso. Esse ano e o próximo serão anos de The Witcher.”